Skip to main content

Servei d'Intermediació en Deutes de l'Habitatge (SIDH)

Servei adreçat a persones o famílies que tenen problemes:

  • Per afrontar els deutes hipotecaris del seu habitatge principal per impagaments de lloguer
  • Per situacions d'ocupació en habitatges propietat de grans tenidors.

El SIDH és un servei gratuït d'informació, assessorament i intermediació amb les entitats financeres, prestat per la Diputació de Barcelona en col·laboració amb l'Ajuntament de Castelldefels, l'Agència de l'Habitatge de Catalunya (AHD), i amb participació dels col·legis d'advocats.

foto habitatge

Borsa lloguer assequible

Des de l'Oficina Local de l'Habitatge de Castelldefels gestionem programes de lloguer dirigits tant a propietaris com a llogaters.

xarxa mediacio social

Forma part de la Borsa de la Xarxa de Mediació per al lloguer social!

La Borsa té com a objectiu principal facilitar l'accés a un habitatge de lloguer digne. Les persones propietàries d'un habitatge desocupat poden posar-lo en lloguer mitjançant la mediació de les borses per al lloguer social, òrgans dependents d'administracions locals i que integren la Xarxa de Mediació.
La borsa actua com a mediadora entre les persones propietàries dels habitatges i els llogaters, i se n'ocupen de la formalització i seguiment.
És un sistema de mediació en el mercat immobiliari que vol augmentar l'oferta de lloguer a preus moderats i, al mateix temps, mobilitzar el parc de pisos desocupats.

habitat 3 enfosquit 5

Tens un pis disponible per llogar?

Si busques tenir garanties de cobrament de la renda o bé necessites finançament per fer obres d’adequació i molts més avantatges, vine i informa’t a l’Oficina Local de l’Habitatge de Castelldefels!

Amb el conveni subscrit amb la Fundació Habitat 3, l’Ajuntament de Castelldefels vol ampliar  el nombre d’habitatges per destinar-llos a lloguer social o a persones en situació d’emergència social.

Aquest programa a més d’oferir un servei sense cost als propietaris dels pisos, s’ocupa de la interlocució directa amb els inquilins i s’ encarrega de tots els tràmits, tot vetllant pel bon ús de l’habitatge destinant ajuts per finançar les obres d’adequació i molt més.

Amb el conveni de l’Ajuntament de Castelldefels i la Fundació Hàbitat3, lloga el teu pis amb avantatges!

Per a més informació contacta amb:
L'Oficina Local de l’Habitatge
Passatge Caramelles 2
Castelldefels


Demana cita prèvia al telèfon trucant al 936 646 990 o
escrivint un correu electrònic a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

Ajuts al lloguer

ajuts lloguer

istockphoto 1145856338 612x612

manos casa

Convocatòria d'ajuts al lloguer per a majors de 65 anys 

(TANCADA)

convocatòria d’ajuts al lloguer per a joves fins a 35 anys

(TANCADA)

Convocatòria d'ajuts al lloguer per a persones d'entre 36 a 65 anys

Presentació de les sol·licituds: del 15 d'abril al 12 de maig de 2024. 

Consulta tots els requisits i la documentació aquí

Més informació

Per a qualsevol dubte poden contactar amb l’Oficina Local d’Habitatge de Castelldefels
Correu electrònic: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. o
trucant al telèfon 93 664 69 90.

Registre de sol·licitants d'habitatges amb protecció oficial

Per poder participar en els procediments d’adjudicacions d’habitatges de protecció oficial (HPO), és un requisit imprescindible estar inscrit en el Registre de Sol·licitants d’Habitatges amb Protecció Oficial de Catalunya.

Tot i que el tràmit també es pot iniciar telemàticament, és recomanable que les persones interessades sol·licitin cita prèvia a l’Oficina Local de l’Habitatge de Castelldefels.

DEMANA CITA PRÈVIA A L’OLH
93 664 69 90
Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

Gestió del Patrimoni de Titularitat municipal

Gestió d'immobles de titularitat municipal
Des de l’àrea d’habitatge de SAC, es gestionen els immobles del patrimoni municipal en règim de lloguer.
Es porten a terme funcions de caràcter jurídic/administratiu i comercial (informació interessats, altes i baixes, finalització contractes, interlocució administrador de finques); de conservació i manteniment i de caire administratiu comptable (dipòsit i devolució de fiances, gestió de rebuts i control d’impagats, actualització de lloguers...) dels immobles propietat de l’Ajuntament.

Manteniment i conservació del Patrimoni municipal
Dins del manteniment i conservació dels immobles de titularitat municipal, s’han portat a terme, a més del control i seguiment ordinari, el manteniment preventiu dels elements de protecció contra incendis, el manteniment del sistema de sanejament i neteja de les zones comunes, així com diferents treballs d’adequació i la reparació en el conjunt dels immobles.

Adquisició d’habitatges mitjançant l’exercici dret tanteig i retracte
Des de l’Oficina Local, s’han formalitzat els contractes de lloguer social amb les famílies usuàries, prèviament avaluades pels serveis socials municipals i s’han realitzat les assessories energètiques per gestionar les bonificacions amb les companyies subministradores.